söndag 28 juni 2009

Stugan!

25 grader varmt och inte ett moln på himlen. Vad kan man då hitta på utom att ligga i skuggan och bara slappa? jo man far till stugan och badar. Det var precis vad vi gjorde igår. Sammy som har badat tidigare och vet vad det handlar om sprang direkt ut i vattnet och stod där och väntade på mig och Chippen. Chip som dock aldrig har badat i havet förut var lite tveksam men när jag väl hade gått ut kom han efter och började direkt att simma. Det var jätte skönt i vattnet och hundarna ville inget hällre än att befinna sig i det svala vattnet och jaga pinnar.

Kameran följde såklart med så vi fick lite kort på våra fina små blötdjur.

Bergsgeten Sammy

Sammy simmar lugnt

Chip vänar på pinne

Skönt i vattnet

Sammy står och spanar ut över havet

"Visst är jag söt?!"

Skönt när svalkande vidar blåser in från havet

Chippen vilar sig i gräset

"Visst är jag fin?!"

1 kommentar:

  1. Hej på er!

    Vilka fina bilder ni har lagt in här ute på Sammy och Chip.Härligt för dem att kunna bada i stugan :).
    Vill passa på att tacka för allt stöd och hjälp inför utställningen i Vännäs och önska er lycka till i framtida utställningar runt om i Sverige.Sammy den godingen, vill jag använda i avel till Daisy och något annat kan man väl inte vilja så fin som han är.Ja, det är ju Chip också förstås :).

    Ha en fortsatt trevlig sommar

    Kram Karin och hundarna

    SvaraRadera